Bu çalışmada 1980'li yıllardan günümüze
reklam içeriklerinde meydana gelen değişimin boyutlarını analiz edilmektedir. Günümüz
reklamlarında iletilen mesajların içeriği, tüketicilerin ihtiyaçlarına veya
ürünün sağlayacağı faydaya göre değil, tüketicilere sunduğu hayali bir yaşam
tarzına göre oluşturulmaktadır. Çalışmada, 1980’li ve 2010’lu yıllara ait reklamlardan
üçer örnek incelenerek iki dönem arasında reklam içeriklerinde meydana gelen
değişimin gösterilmesi amaçlanmıştır. Örneklem olarak seçilen reklamlar Roland
Barthes'in göstergebilim yöntemiyle çözümlenmiştir. İncelemeler sonucunda,
1980'li yılların reklamlarında özellikle marka ismi, ürün özellikleri gibi
dilsel kodlar sıklıkla kullanılırken, 2010'lu yıllarda görsel öğelerin ve yaşam
tarzlarına gönderme yapan soyut ait değerlerin ön plana çıktığı görülmüştür. Bu
farklılık örneklem olarak seçilen reklamların karşılaştırılmasıyla
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 14, 2019 |
Submission Date | November 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 16 |