Her kurumun doğuşunda; kurumsal
felsefe, kurumsal iletişim ve kurumsal davranış ve kurumsal tasarım boyutlarının
inşası için kurucu kişi/kişilerin rolü büyüktür. Literatür taraması
yapıldığında da marka inşası ve liderlik konularına dair pek çok yayına
rastlanılmıştır. Küresel bir marka olan Ikea’nın kuruluşundaki kurucu lider
faktörünün değerlendirilmesine ilişkin bir çalışmanın literatürde yer almamış
olması ise çalışmanın dayanağını oluşturmaktadır. Ikea Markası’nın kurucu lider
faktörü doğrultusunda incelenmesi sonucu literatüre yapılacak katkı, çalışmanın
amacını oluşturmaktadır.
Çalışmanın giriş bölümünde
çalışma kapsamında öne çıkan başlıklar genel hatlarıyla değerlendirilmiştir.
Akabinde ise; “kurum kimliği, kurum kültürü, kurucu lider ve marka inşası”
kavramları açıklanmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda; Ikea Markası’nın kuruluş
öyküsünden bahsedilmiştir ve Ikea’nın marka inşası sürecindeki kurucu lider
faktörünün rolü üzerinde durulmuştur. Çalışmanın sonuç bölümünde ise çalışmaya
konu olan başlıklar dahilinde Ikea kurucu liderinin, kurum kimliği oluşturma
sürecinde doğrudan şekillendirici bir misyon üstlendiği sonucuna ulaşılmıştır.
Araştırma deseni olarak nitel araştırma süreci kapsamında örnek olay incelemesi
uygulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 17 |