1960’lardan
bu yana artan çevre kirliliği ve yaşanan çevre felaketleri tüketicileri çevre
konusunda daha hassas bir hale getirmiştir. Tüketimin sürekli teşvik edildiği
günümüzde çevreye duyarlı tüketiciler, tüketim pratiklerinde çevreyi göz önünde bulundurarak tüketimde
bulunmaktadırlar. Bu araştırmanın temel amacı tüketicilerin yeşil ürünlere
yönelik algılarını ve bilgi düzeylerini keşfetmektir. Tüketici tutumları
üzerine gerçekleştirilen pek çok araştırma tüketicilerin çevreci ürünlere
yönelik tutumları ile satın alma davranışı arasındaki boşluğun (gap) nereden
kaynaklandığını araştırmıştır. Ancak araştırmalar çevreye duyarlı olan
tüketicilerin neden yeşil tüketim gerçekleştirmediği konusunda ortak bir payda
da buluşamamıştır. Bunun temel nedeni olarak yeşil tüketimin çok yönlü yapısı
sebep gösterilebilir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada literatürden
farklı olarak tüketicilerin yeşil ürün bilgisinin, organik gıdalar, doğada
kolay çözünen poşetler ve enerji tasarruflu ev eşyaları ile sınırlı olduğu
keşfedilmiştir. Araştırma bulgularına göre katılımcılar yeşil ürünlerin
yeterince dikkat çekmediğini, ürün ambalaj ve etiketlerinin bilgilendirici
olmadığını belirtmiştir. Özetle olarak katılımcılar yeşil ürünleri, pahalı,
ulaşılması zor ve göz önünde olmayan ürünler şeklinde algılamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2019 |
Submission Date | April 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 17 |