Bu araştırmada temel olarak yabancı dil (İngilizce) öğreniminde
öğrencilerin sınıf içinde kuramsal bilgileri uygulamaya dönüştürmesi
incelenerek yabancı dil öğretiminin niteliğini yükseltmek amaçlanmıştır.
Bir eylem araştırması örneği olan bu araştırmada katılımcıları Tekirdağ ili,
Şarköy ilçesindeki bir lisedeki dokuzuncu sınıfı öğrencileri ve sınıfının
İngilizce dersine girmekte olan araştırmacı oluşturmaktadır. Veriler video
kamera kullanılarak 16 Ekim 2014 - 10 Aralık 2014 tarihleri arasında
yapılmış ve toplamda yaklaşık 18 saatlik veri toplanmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde içerik çözümlemesi yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma
sonucunda, yabancı dil öğreniminde edinilen teorik bilgilerin performansa
dönüşümü süreci hakkında ve bu dönüşüme engel olabilecek etmenler
hakkında çok boyutlu sonuçlara ulaşılmıştır. Öğrencilerin klasik, salt
dil bilgisi ve yapı odaklı yabancı dil eğitimi yerine; hedef dilin daha çok
bir bağlam üzerinde kullanıldığı, iletişimsel ve ihtiyaçlar doğrultusunda
yönlendirilen bir yabancı dil eğitimi ile edindikleri teorik bilgileri
performansa daha kolay geçirebildikleri görülmüştür. Elde edilen
sonuçlara dayanarak, bahsedilen süreç hakkında öğrenci, öğretmen, okul
yönetimi ve öğrenci velisini ilgilendiren önerilerde bulunulmuştur.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2016 |
Submission Date | January 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 33 |