ÖZET
Bugün ortaöğretimde sanat eğitimi derslerinde uygulanan değerlendirme
şekli ürüne dayalı, öğretmen merkezli ve beğenili bir değerlendirme şeklidir. Bu
durum sanat eğitimi dersleri adına pek çok problemi beraberinde getirmektedir. Bu
problemlerin oluşmasında, ortaya çıkan sorunların giderilmesinde YÖK-Dünya
Bankası işbirliği ile hazırlanmış sanat eğitimi programının faydası vardır. Öğrenci
merkezli ve sanat kültürü ağırlıklı bu programda öğrenciyi değerlendin» e kendi
kendisiyle kıyaslanarak olacağından ürün ve süreç birlikte ele alınacaktır. Böylece
sanat eğitiminde değerlendirmeden kaynaklanan pek çok sorunun önüne geçilmiş
olunacaktır.
Anahtar sözcükler: Süreç, ürün, sanat, eğitim, değerlendirme
ABSTRACT
Today, evaluation system, which is applied in art education lessons of
secondary education is product based and focused of teacher and his/her senses .
This situation brings up together a lot of problems about art education lessons. The
art education programme, which is prepared by cooperation of YÖK and World
Bank, is useful for preventing the occurrence of these problems and solving them. In
this programme, which is student focused and contains art education, evaluation of
student is performed by comparing him/her self, so product and process is taken up
together. So a lot of problems, which are occurred due to evaluation in art education,
will be prevented.
Key words: Process, product, art, education, evaluation.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 28, 2010 |
Submission Date | November 28, 2010 |
Published in Issue | Year 2003 Issue: 8 |