ÖZET
Dil, göstergeler sistemi aracılığıyla insanın iletişim kurma ve kendini ifade
etme yetişidir. Dil öğretimi okulların öncelikli amaçları arasındadır. Bu bağlamda
drama, çocuk ve çocuğun sözlü dilinin gelişimi için bir araç olarak görülmekledir.
İletişim ve öğrenim aracı olarak drama çocuğun dil öğrenimine, vücudıeyla, sesiyle,
benliğiyle katılımım sağlamakta ve böylelikle onun yaratıcılığını ve sözlü dil
becerisini geliştirmekledir. Bu makalede bu savın doğruluğu ortaya konmaya
çalışılmıştır. Dr amanın sözlü dile etkileri ele alınmıştır.
Anahtar sözcükler: drama, sözlü dil, dil öğretimi, iletişim.
ABSTRACT
The language is faculty of the man to express and communicate by means of
a system of signs, its conquest and its control are top priority of the schools. In this
context the drama seems a means of training and development of the child and its
oral language. Communication and means of expression, it allows has the child to
bring into play his body, its voice, offers possibilities of prolongations in the field of
the oral language, in a total step of creation. In this article, one will try to check this
assumption. One will analyze the interactions of the drama with the oral language.
Key words: drama, oral language, teaching of the language, communication
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2010 |
Submission Date | November 29, 2010 |
Published in Issue | Year 2003 Issue: 8 |