BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ "OSMANLI KÜLTÜR VE MEDENİYETİ" ÜNİTESİNDE GEÇEN TARİH TERİMLERİ İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI

Year 2004, Issue: 9, - , 01.12.2010

Abstract

Özet
Bu çalışmada ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersi
"Osmanlı Kültür ve Medeniyeti" ünitesinde geçen kavramların doğru
kavranma durumlarına yönelik kavram yanılgıları incelenmiştir. Araştırmanın
örneklemi olan Erzurum merkez ilköğretim okullarında anket, görüşme ve
gözlem yapılmıştır. Elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucu
öğrencilerde önemli ölçüde kavram yanılgısı olduğu tespit edilmiştir.
Çalışmanın sonunda kavram yanılgılarını giderici önerilerde bulunulmuştur
Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, kavram, kültür, medeniyet, öğrenci

 

Abstract
Complexing Of Concepts Related With Terms Of History İn "Ottoman
Culture And Civilation" Unit In Primary' School 7th Grade Social Sciences
Course
This study aims to investigate complexity and correct use of concepts.
The sample of the study included primary schools and the data were collected
by questionare, interview and observation. The findings revealed that there is a
significant amount of complexity and m issue of concepts complexing of
concepts related with terms of history in "ottoman culture and civilation" unit
in primary school 7th grade social sciences course. The study also includes
some suggestions to overcome the missue of concepts.
Key words: Social Science, concept, culture, civiliation, student

Year 2004, Issue: 9, - , 01.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Özlem Bektaş This is me

Ali Sinan Bilgili This is me

Publication Date December 1, 2010
Submission Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2004 Issue: 9

Cite

APA Bektaş, Ö., & Bilgili, A. S. (2010). İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ "OSMANLI KÜLTÜR VE MEDENİYETİ" ÜNİTESİNDE GEÇEN TARİH TERİMLERİ İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(9).