Özet
Bu çalışmada ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersi
"Osmanlı Kültür ve Medeniyeti" ünitesinde geçen kavramların doğru
kavranma durumlarına yönelik kavram yanılgıları incelenmiştir. Araştırmanın
örneklemi olan Erzurum merkez ilköğretim okullarında anket, görüşme ve
gözlem yapılmıştır. Elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucu
öğrencilerde önemli ölçüde kavram yanılgısı olduğu tespit edilmiştir.
Çalışmanın sonunda kavram yanılgılarını giderici önerilerde bulunulmuştur
Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, kavram, kültür, medeniyet, öğrenci
Abstract
Complexing Of Concepts Related With Terms Of History İn "Ottoman
Culture And Civilation" Unit In Primary' School 7th Grade Social Sciences
Course
This study aims to investigate complexity and correct use of concepts.
The sample of the study included primary schools and the data were collected
by questionare, interview and observation. The findings revealed that there is a
significant amount of complexity and m issue of concepts complexing of
concepts related with terms of history in "ottoman culture and civilation" unit
in primary school 7th grade social sciences course. The study also includes
some suggestions to overcome the missue of concepts.
Key words: Social Science, concept, culture, civiliation, student
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2010 |
Submission Date | December 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2004 Issue: 9 |