BibTex RIS Cite

ORTAÖĞRETİM BAŞARI ÖLÇÜTLERİ İLE ÖSS PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ARAŞTIRILMASI

Year 2004, Issue: 9, - , 01.12.2010

Abstract

Özet
Bu çalışmada, ortaöğretim başarı ölçütü olarak alınan mezuniyet notları
ile ÖSYM tarafından her yıl yapılan ÖSS puanları arasındaki ilişki
araştırılmıştır. Örneklem grubu olarak Erzurum ilinde bulunan dört lise
seçilmiştir. Seçilen bu liselerde kredili sınıf geçme sistemi uygulanmaktadır.
Birbirinden bağımsız iki değişken arasındaki ilişkinin anlamlıltk düzeyini
araştırmak için, önce değişkenler arasındaki korelasyon değerlerine bakılmış
ve daha sonrada bazı istatistikı testler uygulanmıştır.
Sonuç olarak, mezuniyet notları ile ÖSS puanları arasında anlamlı bir
ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Başarı ölçütü, ÖSS puanları, ÖSYM

 

Abstract
Investigation on Relation Between Secondary Education Achievement
Cmterian and Points of Student Selection Examination
In this study, we have investigated the relation between secondary
education achievement criteria and Students Selection Examination points
taken in examination Students Selection Set Center. Four high school in
Erzurum is chosen of promotion as sampling group. Credit system is applied in
these high schools.
Firstly, the variance analysis is applied to the relation in between two
variable which are independent from each other. Then, different statistics tests
are applied in between two independent variable.
Consequently, it is found that there is significant relation between them.
Key Words: achievement criteria, OSS points, OSYM

Year 2004, Issue: 9, - , 01.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

İbrahim Karaman This is me

Refik Dilber This is me

Erdal Sönmez This is me

Publication Date December 1, 2010
Submission Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2004 Issue: 9

Cite

APA Karaman, İ., Dilber, R., & Sönmez, E. (2010). ORTAÖĞRETİM BAŞARI ÖLÇÜTLERİ İLE ÖSS PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ARAŞTIRILMASI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(9).