BibTex RIS Cite

BİLİM VE EĞİTİM PARADİGMAMIZ ÜZERİNE

Year 2004, Issue: 9, - , 01.12.2010

Abstract

Özet
Türk tarihinde Cumhuriyetle birlikte eğitim ve bilim paradigmamızda da
radikal bir epistemolojik kırılma meydana gelmiştir. Bu kırılmayla yaklaşık bin
yıllık klasik anlayışların artık problemlere cevap veremediği düşünülerek,
sorunlara başka anlayışlarla çözüm üretilmeye başlamıştır.
Yeni paradigmada kendine yer edinmek durumunda olan sosyal bilimler
ve bu bağlamda İlahiyat Fakülteleri de, kendini klasik anlayışların çözümsüz
kalıplarından, etkisini yitirmiş önermelerinden kurtarması gerektiğini fark
etmek zorundadır. İlahiyatçılar bir çok engeller karşısında olsa da,
dinamiklerini kendi tarihinin derinliklerinde bulan bir anlayışla, değişimi
kucaklamak ve çağa uygun bir eğitim anlayışıyla bilgi ve bilim üretmek
zorundadır.
Anahtar Kelimeler: Eğitim, Bilim, Paradigma, Değişim, İlahiyat
Fakültesi.

 

Abstract
On The Our Paradigma Of Scholarship And Education
Throughout Turkish history, our paradigm of scholarship and education
has been also exposed to a radical epistemological break along with modern
Turkish Republic. By this break, one thinks that a century old paradigm may not
answer our problems and thus, for solving of the problems, one have set out to
raise a new paradigm.
The social sciences that have taken place in the new paradigm and
Islamic sciences are forced to be aware of unsolved matrices, and inactive
thesis. The theologians, in spite of many handicaps, must catch the change, and
must product modern disciplines without alienation from own historic tradition.
Key Words: Education, Scholarship, Paradigm, Change, Faculty of
Divinity.

Year 2004, Issue: 9, - , 01.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

M. Hanefi Palabıyık This is me

Publication Date December 1, 2010
Submission Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2004 Issue: 9

Cite

APA Palabıyık, M. H. (2010). BİLİM VE EĞİTİM PARADİGMAMIZ ÜZERİNE. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(9).