BibTex RIS Cite

ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK TUTUMLARINA GRUPLA ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Year 2004, Issue: 9, - , 01.12.2010

Abstract

Özet
Bu çalışmada farklı iki öğretim yöntemi kullanılarak farklı iki yerleşikte
öğrenim gören öğrencilerin demokratik tutumları çeşitli değişkenler açısından
araştırılmıştır. Araştırma Milli Eğitim Bakanlığına bağlı üçü merkez ilköğretim
okulu ve diğer ikisi kırsal kesimdeki ilköğretim okulları olmak üzere toplam beş
ilköğretim okulu seçilmiştir. Merkez ilköğretim okullarının ikisi grupla
öğrenme yönteminin uygulandığı, bunlardan birinin karma diğerinin kız-erkek
grupları olarak seçildiği deney grubu, diğeri ise geleneksel yöntemin
uygulandığı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Kırsal ilköğretim okullarının
biri grupla öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu diğeri ise geleneksel
yöntemin uygulandığı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmaya
başlamadan önce grupla öğrenme yönteminin uygulanmış olduğu deney
grupları ile geleneksel yöntemin uygulanmış olduğu kontrol grupları arasında
demokratik tutum açısından öntest sonuçlarına göre anlamlı bir farkın
görülmediği, ancak grupla öğrenme yönteminin uygulanması sonucunda son
test sonuçlarına göre kırsal yerleşikteki deney grubu ile kontrol grubu arasında
anlamlı bir farkın oluştuğu tespitine varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Grupla öğrenme metodu, demokratik tutum,
geleneksel öğrenme metodu.

 

Abstract
In this study the students' democratic attitudeshave been analysed using
two different teaching method in term of different variations, who are having
courses in different places.
Totally five primary schools have been selected, three of them are in the
center and the left two schools are in the rural area depending on the national education ministry. Two of the central primary schools were applied group
learning method, one of them is a co- education and the other one has been
choosen as boy and girl experimental group and also the last group has been
choosen as a control group in which the tradational method has been used.
Before starting the study between the two group in which group learning
method and tradational method have been used according to the pre test results,
there seemed no meaninigful differences but after using aplying group learning
method, it has been understood that there is a meaniniful difference between
the two groups in the rural area.
Key Words: Group learning method, Democratic attitude, Traditional
Teaching method

Year 2004, Issue: 9, - , 01.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Ufak Şimşek This is me

Kemal Doymuş This is me

Ümit Şimşek This is me

Yavuz Özdemir This is me

Publication Date December 1, 2010
Submission Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2004 Issue: 9

Cite

APA Şimşek, U., Doymuş, K., Şimşek, Ü., Özdemir, Y. (2010). ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK TUTUMLARINA GRUPLA ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(9).