Özet
Tarih dersi ile matematik dersi birbirlerinden ayrı disiplinler olarak
düşünülür. Resmiyette ve uygulamada da bu böyledir. Bu çalışmada gerek tarih
öğretiminde, gerekse matematik öğretiminde iki disiplinin birbirinden istifade
edebileceğini göstermeye çalıştık. Kullanılacak ortak konular gerek matematik,
gerekse tarih öğretimine hizmet edebilir. Bu durum iki disiplinin birbirinden
kopuk olarak algılanmasını önlediği gibi, iki derse birbirinden farklı yaklaşan
öğrencilerde iki derse birden pozitif tutum geliştirebilir.
Anahtar Kelimeler: Tarih Öğretimi, Matematik Öğretimi, Tarih-
Matematik Öğretim İşbirliği
Abstract
It is considered that history course and mathematics course are different
from each other. It is true both offically and in terms of practice. In this study
we tried to manifest thai these two disciplines, within both history and
mathematics teaching can benefit from one another. The common subjects
canserve both mathematics and history teaching. This case both privents these
two disciplines from perceiving diverse from each other, and can develop a
positive attitude as for the students see these two courses in a different way.
Key Words: History Teaching, Mathematics Teaching, History -
Mathematics Teaching
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2010 |
Submission Date | December 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2004 Issue: 9 |