BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2008, Issue: 18, 15 - 25, 03.12.2010

Abstract

Bu çalışmada amaç sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumlarını cinsiyet, sınıf düzeyi, tercih sıralaması ve mezun olunan lise türü
açısından incelemektir. Araştırmada Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim
Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ana bilim dalından 345 öğretmen adayı örneklem
grubuna alınmıştır.
Veri toplamak için, Çermik (1997) tarafından geliştirilen 21 olumlu ve 21
olumsuz toplam 42 maddeden oluşan anket kullanılmıştır. Anketteki soruların bir
kısmı 1 ve 2. sınıflar uygulama okullarında yer almadıklarından dolayı 2 farklı
analiz uygulamasına gidilmiştir. Birinci analiz aşamasında sadece 3 ve 4. sınıfların
yer aldığı toplam l (3 ve 4. sınıfların anket sorularına verdikleri cevapların
toplamı), ikinci olarak da 1, 2, 3, ve 4 sınıfların yer aldığı toplam 2 (1, 2, 3, 4
sınıfların tümünün anket sorularına verdikleri cevapların toplamı) şeklinde ifade
edilmiştir. Anket öğrenci grubuna uygulanarak testin güvenirlik katsayısı sırasıyla
toplam 1 için 0,75 ve toplam 2 için 0,78 (Cronbach Alfa) olarak bulunmuştur.
Verilerin analizinde t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Sonuçta,
öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğim yönelik tutumlarında cinsiyet
açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sınıf düzeyi açısından 4. sınıflar
lehine; tercih sıralamasına göre 1-4 arası tercih yapanlar lehine ve mezun olunan
lise açısından ise öğretmen lisesi mezunları lehine anlamlı farklılık bulunmuştur.

Year 2008, Issue: 18, 15 - 25, 03.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Durmuş Kılıç This is me

Fatma Bektaş This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2008 Issue: 18

Cite

APA Kılıç, D., & Bektaş, F. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 15-25.