BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK ÖĞRETİMİNDE SINIF İKLİMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Year 2008, Issue: 18, 59 - 71, 03.12.2010

Abstract

Bu araştırma, yükseköğrenim düzeyinde sınıf atmosferi değişkenlerinin
öğrenci başarısı üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmış betimsel tipte bir
çalışmadır.
Araştırmanın evrenini, Atatürk Üniversitesi, Hemşirelik Yüksekokulu ve
Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde 2006-2007 eğitim-öğretim yılında
öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Örneklemi ise bu öğrencilerden 109'u
oluşturmuştur. Veriler Moos, Trickett ve De Yong tarafından hazırlanan, Kısakürek
ve Açıkgöz tarafından Türkçe'ye çevrilip uyarlanan Sınıf Atmosferi Ölçeği
kullanılarak toplanmıştır.
Öğrenciler başarılarını en çok etkileyen değişkenin öğrenci sorunları
(yaklaşık %61 evet, %26 kısmen) ve öğretim elemanının yeterliliği (yaklaşık %58
evet, %32 kısmen) olduğu saptanmıştır.

Year 2008, Issue: 18, 59 - 71, 03.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Ayşe Parlak This is me

Adnan Küçükoğlu This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2008 Issue: 18

Cite

APA Parlak, A., & Küçükoğlu, A. (2010). HEMŞİRELİK ÖĞRETİMİNDE SINIF İKLİMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 59-71.