Bu araştırma, yükseköğrenim düzeyinde sınıf atmosferi değişkenlerinin
öğrenci başarısı üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmış betimsel tipte bir
çalışmadır.
Araştırmanın evrenini, Atatürk Üniversitesi, Hemşirelik Yüksekokulu ve
Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde 2006-2007 eğitim-öğretim yılında
öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Örneklemi ise bu öğrencilerden 109'u
oluşturmuştur. Veriler Moos, Trickett ve De Yong tarafından hazırlanan, Kısakürek
ve Açıkgöz tarafından Türkçe'ye çevrilip uyarlanan Sınıf Atmosferi Ölçeği
kullanılarak toplanmıştır.
Öğrenciler başarılarını en çok etkileyen değişkenin öğrenci sorunları
(yaklaşık %61 evet, %26 kısmen) ve öğretim elemanının yeterliliği (yaklaşık %58
evet, %32 kısmen) olduğu saptanmıştır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2010 |
Submission Date | December 3, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 18 |