BibTex RIS Cite

KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİMDE EYLEM ODAKLI YAKLAŞIM: İSTANBUL SAİNT-JOSEPH LİSESİNİN TÜRK ÖĞRENCİLERİ (1870-1905)

Year 2008, Issue: 18, 125 - 134, 03.12.2010

Abstract

19 y.y. sonlarına doğru, sanayi devrimi, ticari faaliyetler ve demiryolu
taşımacılığının baş döndüren gelişimi, bireylerin yoğun biçimde hareketliliğine yol
açmıştır. Söz konusu hareketlilik, daha önce hiç olmadığı kadar sözel iletişimin, bir
başka deyişle, aracısız (direkt) ve kültürlerarası iletişim gereksinimini ortaya
koymuştur.
Osmanlı İmparatorluğu 'nun Müslüman ve Türk aileleri, yukarıda belirtilen
toplumsal, ekonomik ve siyasi bağlamla uyumlu olarak yabancı dil öğrenmeleri
amacıyla çocuklarını, imparatorluğun sınırları içerisinde yer alan yabancı okullara
göndermişlerdir.
Söz konusu çalışmamızda, 1870-1905 yılları arasında İstanbul Saint-
Joseph Erkek Lisesine kayıtlı öğrencilerin kültürlerarası iletişim yetileri, OBM'nin (
Avrupa Birliği Ortak Başvuru Metni, CERCL 2001) eylem odaklı yaklaşımı ve
Abdallah-Pretceille de Porcher'nin (1996) eğitimde kültürlerarası yaklaşım
çalışmaları ışığı altında örneklerle incelenmiştir.

Year 2008, Issue: 18, 125 - 134, 03.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Suna Timur Ağıldere This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2008 Issue: 18

Cite

APA Ağıldere, S. T. (2010). KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİMDE EYLEM ODAKLI YAKLAŞIM: İSTANBUL SAİNT-JOSEPH LİSESİNİN TÜRK ÖĞRENCİLERİ (1870-1905). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 125-134.