BibTex RIS Cite

Yabancı Dil Olarak İngilizce Yazma Derslerinde Motivasyon Türleri Ve Yazma Başarısı: Öz-Belirleme Kuramı Bakış Açısına Göre Bir İnceleme

Year 2008, Issue: 18, 135 - 154, 03.12.2010

Abstract

Bu çalışmada, ingilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin ingilizce
yazma derslerindeki motivasyon türlerinin tespit edilmesi ve bu motivasyon türleri
ile yazma derslerindeki baharı düzeyleri arasındaki ilişkinin öz-belirleme kuramı
bakış açısına göre incelenmesi amaçlanmıştır.
Elde edilen verilerin analizi sonucunda, katılımcıların içsel ve öz-belirleme
düzeyi daha yüksek dışsal motivasyonlarının onların motivasyonsuzluk ve özbelirleme
düzeyi daha düşük motivasyonlarından oldukça yüksek olduğu tespit
edilmiştir. Ayrıca, katılımcıların motivasyon türleri ile yazmadaki başarıları
arasında önemli bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin motivasyonsuzluk
ve öz-belirleme düzeyi daha düşük motivasyonları ile yazma başarıları arasında
kayda değer olumsuz bir korelasyon bulunurken öz-belirleme seviyesi daha yüksek
dışsal ve içsel motivasyon türleri ile yazma başarıları arasında olumlu korelasyon
tespit edilmiştir.
Çalışma sonucunda, öz-belirleme düzeyi yüksek motivasyon türlerinin
yazma derslerindeki başarı üzerinde diğer motivasyon türlerine göre çok daha etkili
olduğu ve daha olumlu etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç
doğrultusunda, içsel ya da öz-belirleme düzeyi yüksek motivasyon türlerinin
geliştirilmesine yönelik öğretim etkinliklerinin öğrencilerin ingilizce yazma
derslerindeki başarı düzeylerine büyük katkı sağlayacağı ifade edilebilir.

Year 2008, Issue: 18, 135 - 154, 03.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Savaş Yeşilyurt This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2008 Issue: 18

Cite

APA Yeşilyurt, S. (2010). Yabancı Dil Olarak İngilizce Yazma Derslerinde Motivasyon Türleri Ve Yazma Başarısı: Öz-Belirleme Kuramı Bakış Açısına Göre Bir İnceleme. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 135-154.