Eğitimdeki genel tartışmalar, günümüze kadar, çoğunlukla öğretme
konuları üzerine yoğunlaşmıştır. Bir başka ifade ile Gönderici - Mesaj - Alıcı
düzeneğini içeren çalışmalar, gönderici olarak tanımlanan öğretmen ile onun mesajı
sunma yolu olan öğretme üzerinde geliştirilmiştir. Oysa kesin bir gerçek, alıcının
öğrenmede nitelikli olmaması durumunda göndericinin çabalarının anlamsız
kalmasıdır. Bu nedene dayalı olarak, çalışmalar, artık alıcı üzerinde de
yoğunlaşmaya başlamıştır. Özetle, öğretmenin sonucu kesinlikle öğrenme olmalıdır
savı önem kazanmış; eğitim de genel odak, öğrenci ve öğrenme üzerine
yoğunlaşmıştır. Sonuç olarak, bu çalışma, genel olarak, öğrenme konusunda
bilinenler ve bilinmesi gerekenler; daha özel bir bakış açısı ile de dil öğrenme
stratejileri içinde yüzeysel ve derin öğrenme konusunda bilgi sunmayı
hedeflemektedir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2010 |
Submission Date | December 3, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 18 |