BibTex RIS Cite

YÜZEYSEL VE DERİN ÖĞRENME AÇISINDAN DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİNE BİR BAKIŞ

Year 2008, Issue: 18, 155 - 167, 03.12.2010

Abstract

Eğitimdeki genel tartışmalar, günümüze kadar, çoğunlukla öğretme
konuları üzerine yoğunlaşmıştır. Bir başka ifade ile Gönderici - Mesaj - Alıcı
düzeneğini içeren çalışmalar, gönderici olarak tanımlanan öğretmen ile onun mesajı
sunma yolu olan öğretme üzerinde geliştirilmiştir. Oysa kesin bir gerçek, alıcının
öğrenmede nitelikli olmaması durumunda göndericinin çabalarının anlamsız
kalmasıdır. Bu nedene dayalı olarak, çalışmalar, artık alıcı üzerinde de
yoğunlaşmaya başlamıştır. Özetle, öğretmenin sonucu kesinlikle öğrenme olmalıdır
savı önem kazanmış; eğitim de genel odak, öğrenci ve öğrenme üzerine
yoğunlaşmıştır. Sonuç olarak, bu çalışma, genel olarak, öğrenme konusunda
bilinenler ve bilinmesi gerekenler; daha özel bir bakış açısı ile de dil öğrenme
stratejileri içinde yüzeysel ve derin öğrenme konusunda bilgi sunmayı
hedeflemektedir.

References

  • Aydın, S., ve Takkaç M. (2007), "İngilizce'yi İkinci DilOlarak ÖğrenenlerdeSınav Kaygısının Cinsiyet İle İlişkisi". Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 2, Atatürk Üniversitesi (Yayımlanmaküzere kabul edilmiş makale).
  • Barr, R. B. & Tagg, 1., (1995), "From Teaching to Learning: A New Paradigm for Undergraduate Education." Change, November/December, 13-25.
  • Bloom, B., (1980), "The New Direction in Educational Research: Alterable Variables". Phi Delta Kappan (Feb.), 382-385.
  • Bmffee, K. A., (1995), Collaborative Leaming: Higher Educalion, Interdependence, and the Authority of Knowledge, The Johns Hopkins University Press, Baltimore, MD.
  • Chickering, A. W., & Gamson, Z. F., (1987), "Seven Principles for Good Pracüce in Undergraduate Edueation", AAHEBulletin, March 1987.
  • Christine C.M.Goh, (2002), "Listening Tactics and Strategies in EFL students", www.elsevier.comlloeate/system.
  • Entwistle, N (1981). Styles of Learning and Teaching; an integrated outline of educational psychology for students, teachers and lecturers Chichester: John Wiley (O 471 100137).
  • Ramsden, P. (1992) Leaming to Teach in Higher Education. wndon: Routledge (0 415-06415-5)
  • Wenden, A. and Rubin, 1. (1987). Learner Strategies in Language Leaming, Prentice Hall, New Jersey.
  • http://www.engsc.ac.ukler/theorylleaming.asp
  • http://www.1eamingandteaching.infollearningldeepsurf.htm
  • http://www.phy.ilstu.edu/programs/ptefi1es/311content/effective/deeosurf.htm1
Year 2008, Issue: 18, 155 - 167, 03.12.2010

Abstract

References

  • Aydın, S., ve Takkaç M. (2007), "İngilizce'yi İkinci DilOlarak ÖğrenenlerdeSınav Kaygısının Cinsiyet İle İlişkisi". Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 2, Atatürk Üniversitesi (Yayımlanmaküzere kabul edilmiş makale).
  • Barr, R. B. & Tagg, 1., (1995), "From Teaching to Learning: A New Paradigm for Undergraduate Education." Change, November/December, 13-25.
  • Bloom, B., (1980), "The New Direction in Educational Research: Alterable Variables". Phi Delta Kappan (Feb.), 382-385.
  • Bmffee, K. A., (1995), Collaborative Leaming: Higher Educalion, Interdependence, and the Authority of Knowledge, The Johns Hopkins University Press, Baltimore, MD.
  • Chickering, A. W., & Gamson, Z. F., (1987), "Seven Principles for Good Pracüce in Undergraduate Edueation", AAHEBulletin, March 1987.
  • Christine C.M.Goh, (2002), "Listening Tactics and Strategies in EFL students", www.elsevier.comlloeate/system.
  • Entwistle, N (1981). Styles of Learning and Teaching; an integrated outline of educational psychology for students, teachers and lecturers Chichester: John Wiley (O 471 100137).
  • Ramsden, P. (1992) Leaming to Teach in Higher Education. wndon: Routledge (0 415-06415-5)
  • Wenden, A. and Rubin, 1. (1987). Learner Strategies in Language Leaming, Prentice Hall, New Jersey.
  • http://www.engsc.ac.ukler/theorylleaming.asp
  • http://www.1eamingandteaching.infollearningldeepsurf.htm
  • http://www.phy.ilstu.edu/programs/ptefi1es/311content/effective/deeosurf.htm1
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Fatih Yavuz This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2008 Issue: 18

Cite

APA Yavuz, F. (2010). YÜZEYSEL VE DERİN ÖĞRENME AÇISINDAN DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİNE BİR BAKIŞ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 155-167.