Bu araştırmanın amacı, Niğde Üniversitesi Eğitim fakültesinde 2004-2005
eğitim öğretim yılında öğrenim gören öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemektir.
Araştırma betimsel yöntemlerden "okul survey" yöntemi ile gerçekleştirilmiştir.
Eğitim fakültesinde 3 bölüm (İlköğretim, Türkçe ve (Güzel Sanallar) ve 5 anabilim
dalına (Sınıf öğretmenliği, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Resim ve Müzik) devam eden
2645 öğrenci bulunmaktadır.
Bu evrende yukarıda belirtilen kategorilerde (sınıf, sosyal, türkçe, resim ve
müzik) birey sayısı farklı olduğundan dolayı oranlı örnekleme yöntemi ve her bir
öğrencinin örnekleme girme şansı eşil olduğu için tesadüfi örnekleme yöntemi
kullanılmıştır. Bu surecin sonunda 5 Anabilim dalında okuyan 546 öğrenci ile
çalışma gerçekleştirilmiştir.
Öğrencilere Kolb (1985) tarafından geliştirilen, Aşkar ve Akkoyunlu (1993)
tarafından Türkçeye adaptasyonu yapılmış öğrenme stili envanteri (OSM)
uygulanmış ve öğrencilerin öğrenme stilleri tespit edilmiştir. Veriler SPSS for
Windows paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda aşağıdaki
bulgular elde edilmiştir:
1. Eğitim Fakültesi öğrencileri daha çok "özümseyen" öğrenme stiline
sahiptir.
2. Eğitim Fakültesindeki kız ve erkek öğrencilerin öğrenme stilleri arasında
fark yoktur.
3. Öğrenim görülen anabilim dalına göre öğrencilerin öğrenme stilleri
arasında fark yoktur.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2010 |
Submission Date | December 3, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 17 |