Oluşturmacı anlayışın ilköğretim okullarında uygulanmaya başlamasından
bu yana okullaşmanın tüm düzeylerinde program geliştirme ve derslere ilişkin
olarak birçok değişiklik yaşanmaya başlamıştır. Bu araştırmanın amacı Türkiye'de
2002 ve 2006 yıllarında geliştirilen okul öncesi öğretim programlarına ilişkin
farklılıkların okul öncesi öğretmenleri tarafından nasıl algılandığını araştırmaktır.
Öğretmenlerin sınıflarında yaptıkları uygulamalar görülmek istendiğinden ve ilk
elden daha güvenilir bilgiye gereksinim olduğundan, anket yerine nitel
yöntemlerden öğretmenlerle yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşmeler yapılmıştır.
Sınıflarda yapılan gözlemler ve incelenen dokumanlar veri çeşitliliği sağlaması
bakımından önemlidir. Okul öncesinde görev yapan dört öğretmen, kısa bir
eğitimden sonra, Erzurum ilinden sosyo-ekonomik düzeylere göre seçilen okullara
giderek araştırma amacına uygun şekilde veri toplamışlardır. Bulgular
göstermektedir ki, öğretmenler oluşturmacı anlayış ile yeniden düzenlenen öğretim
programına ilişkin karmaşa yaşamakladırlar ve hizmet-içi eğitime gereksinim
duymakladırlar, 2006 programı 2002 programına göre etkinlikler ve aile katılımıkonusunda daha kapsamlıdır ve olumludur, Öğretmenler öğrenci kazanımlarının
değerlendirilmesi konusunda sıkıntı yaşamaktadırlar.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2010 |
Submission Date | December 3, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 17 |