BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARİNİN RESİM ÖĞRETİMİ DERSİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ (ERZURUM İLİ ÖRNEĞİ)

Year 2008, Issue: 17, 94 - 107, 03.12.2010

Abstract

Okul öncesi dönemde sanat eğitimi uygun şekilde işlendiğinde çocukların
yaratıcılıklarını geliştiren büyük bir potansiyele sahiptir. Duygularını dille, müzikle
ve programdaki diğer etkinliklerle ifade edemeyen çocuklar, sanat etkinlikleri ile
kendilerini ifade etme imkânı bulmakta ve rahatlamakta, kendilerine özgü yeni
ürünler oluşturarak doyuma ulaşmaktadırlar. Okul öncesi sanal etkinliklerinin bu
olumlu etkileri yaratması için öğretmenlere büyük görevler düşmektedir. Çocukların
sanat etkinlikleri ile ilgili deneyim elde etmeleri öğretmenlerinin onların gelişim ve
öğrenmelerindeki rehberliğine bağlıdır. Bu nedenle okul öncesi öğretmenlerinin
sanat eğitimi açısından gerekli bilgi, deneyim ve pedagojik donanıma sahip olmaları
gerekmektedir. Bu durum okul öncesi bölümlerinde lisans düzeyinde verilen resim
eğitiminin önemini ortaya koymaktadır.
Çalışmanın amacı, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi,
Okul Öncesi Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının resim öğretimi
dersine yönelik algılarını tespit etmek ve bu algılarının sınıf cinsiyet, akademik
başarı gibi bağımsız değişkenler açısından değişip değişmediğini belirlemektir.
Araştırmada örneklemden veri toplama aracı olarak beşli likert tipi anket tekniği
kullanılmıştır. Anket toplam 31 madde olup, güvenilirlik katsayısı 0,71 olarak
hesaplanmıştır.

Year 2008, Issue: 17, 94 - 107, 03.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Oğuz Dilmaç This is me

Sinan Koçyiğit This is me

Mehmet Nur Tuğluk This is me

Halil İbrahim Kaya This is me

Publication Date December 3, 2010
Submission Date December 3, 2010
Published in Issue Year 2008 Issue: 17

Cite

APA Dilmaç, O., Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N., Kaya, H. İ. (2010). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARİNİN RESİM ÖĞRETİMİ DERSİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ (ERZURUM İLİ ÖRNEĞİ). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(17), 94-107.