Araştırmada temel amaç, ortaöğretim öğrencilerinin "Lise" ve
"Öğretmen" kavramlarına atfettikleri anlamları belirlemektir. Araştırma İlişkisel
Tarama Yöntemi ile gerçekleştirilmiştir, Araştırma 497 kız 362 erkek olmak üzere
toplam 859 ortaöğretim öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler
araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu (KBF), "Lise Kavramına
Atfedilen Anlamları Belirleme Ölçeği" (LKAABÖ) ve "Öğretmen Kavramına
Atfedilen Anlamları Belirleme Ölçeği" (ÖKAABÖ) yardımı ile toplanmıştır. Veriler
spss for Windows paket programı yardımı ile frekans, yüzdelikler kullanılarak analiz
edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır.
1.Ortaöğretim öğrencileri liseyi güvenli bir ortam olarak
görmemektedirler.
2. Ortaöğretim öğrencileri liseyi hayata ve üniversiteye hazırlayan bir
kaynak olarak görmektedirler.
3. Ortaöğretim öğrencileri öğretmem rehber olarak görmekledir.
Anahtar Kelimeler: Lise, öğretmen, gençlik, atfetme, ortaöğretim
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2010 |
Submission Date | December 3, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 17 |