Bu çalışmada, liselerde görev yapmakta olan İngilizce öğretmenlerinin
bilimsel araştırmalar ve bu araştırmaların sonuçlarının İngilizce öğretimi süreci
açısından yer ve önemlerine ilişkin düşüncelerinin saptanması amaçlanmıştır.
Çalışmada, ayrıca, lise İngilizce öğretmelerinin bu düşüncelerinin farklı değişkenler
açısından incelenmesi de hedeflenmiştir.
Yapılan anketlerin analizleri sonucunda, İngilizce öğretmenlerinin,
araştırma ve sonuçlarını İngilizce öğretimi açısından önemli buldukları, yapılan
araştırmaları nispeten takip etmeye, bulgularını sınıf ortamına taşımaya ve kısmen
de araştırma yapmaya çalıştıkları, ancak imkanlarının bunları gerçekleştirmeye
elverişli olmadığı yönünde görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.
Diğer taraftan, bu görüşler arasında öğretmenler arasındaki cinsiyet, yaş,
tecrübe, mezun olunan bölüm, sahip olunan akademik derece ve çalışılmakta alan
okul gibi değişkenler açısından kayda değer bir farkın olmadığı görülmüştür.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2010 |
Submission Date | December 3, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 17 |