Araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının nasıl bir öğretmen
olmak istediklerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada, İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünün 4 ana bilim dalından
190 öğretmen adayı - 89 kız, 101 erkek- örneklem grubuna alınmıştır.
Veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen anket
kullanılmıştır. Ankette eğitim-öğretim etkinliklerine dönük toplam 34 madde
bulunmaktadır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, t-testi ve varyans analizi
kullanılmıştır. Sonuçta, öğretmen adaylarının nasıl bir öğretmen olmak
istediklerine ilişkin görüşlerinde cinsiyete ve bölümlere göre anlamlı bir fark
olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2010 |
Submission Date | December 3, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 11 |