Bu çalışmanın amacı, Hayat Bilgisi Dersi genel amaçlarının Avrupa
Birliği eğitim politikalarına uyum düzeyini belirleyebilmektir. 2004-2005
öğretim yılında Erzurum, Erzincan ve Ağrı merkez ilköğretim okullarında
görev yapan öğretmenler arasında şans yoluyla seçilen 300 öğretmen ve
Atatürk Üniversitesine bağlı Kazım Kardbekir, Erzincan ve Ağrı Eğitim
Fakültelerinde okuyan 450 son sınıf öğrenciye veri toplama aracı
uygulanmıştır. Bulgular yüzde (%), frekans (f), t testi, ve F testi istatistiksel
teknikleri kullanılarak çözümlenerek sonuç ve önerilere gidilmiştir. Bu
bağlamda Avrupa Birliği 'ne uyum sürecinde eğitim ile ilgili istenen şartlar
ve bunların Hayat Bilgisi dersi genel amaçlarının uyum düzeyi, eğitim
sistemimizde yapılacak yenilikleri sınıf öğretmenliği adaylarının ve
öğretmenlerin görüşlerini de alarak belirlemek, Türkiye 'deki eğitim
açısından ve etkili bir vatandaş yetiştirmek açısından önem taşımaktadır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2010 |
Submission Date | December 3, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 11 |