İçinde yaşadığımız çağa damgasını vuran problem çözme, yalnızca
Sosyal Bilgiler dersinin amaçları arasında değil, bütün derslerin amaçları
arasında yer almaktadır. 21. yüzyılın öğretim yöntemlerinin problem çözme
olduğunu bilmek gerekmektedir. Bu nedenle problem ve problem çözmenin
yapısı He problem çözmede başarının artırılması pek çok eğitimci ve
psikolog tarafından üzerinde çalışılan konudur.
Bu çalışmanın amacı da İlköğretim okulları I. ve II. kademelerde
okutulan Sosyal Bilgiler dersinde istenilen düzeyde kullanılmadığını
düşündüğümüz problem çözme yönteminin gerekliliğini ve önemini ortaya
koymaktır. Bunun için önce problem çözme yönteminin niteliği tanıtılmış,
Sosyal Bilgiler dersinde bu yöntemin nasıl kullanılabileceği konusunda bir
örnek verilip, öneriler sunulmuştur.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2010 |
Submission Date | December 3, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 11 |