BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKADEMİK VE KPSS BAŞARILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2005, Issue: 11, 304 - 315, 04.12.2010

Abstract

Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının akademik başarılarının
cinsiyet ve öğretim şekli (birinci ve ikinci öğretim). Kamu Personeli Seçme
Sınavı (KPSS) başarılarının ise akademik başarı, cinsiyet ve öğretim şekli
değişkenleri açısından incelenmesi konu edilmiştir. Bulgulara göre, sınıf
öğretmeni adaylarının akademik başarıları açısından kızlar erkeklerden
anlamlı düzeyde başarılı olduğu sonucu elde edilmiştir. Ancak birinci ve
ikinci öğretim mezunlarının akademik başarıları arasında önemli bir fark
gözlenmemiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının akademik başarıları He KPSS
başarılan arasında pozitif ilişki olduğu, cinsiyete göre adayların KPSS
başarılarında erkek adaylar lehine anlamlı fark olduğu, öğretim şekli
değişkeni açısından ise, adayların KPSS başarılarında birinci öğretim lehine
anlamlı fark olduğu görülmüştür. Bu sonuca göre yorumlar yapılarak
önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Can, A. ; Tekarslan, E. (1996). İşletmeler İçin Davranış Bilimleri, Avcı Yayın, (2. Baskı), Istanbul.
  • Castetter, B. W. (1986). Administering School Personal, New York.
  • Cüceloğlu, O. (2004). İnsan ve Davranişı, Remzi Kitabevi, (13. Baskı), Istanbul.
  • D'Ailly, H. ve Bergening (I 992). "Mathematics Anxiety and Mathematics" Advoidance Behaviour: A Validation Study of rvo MARS Factor-Derived Scales", Educational and Psychological Measurement, 52: 369-377.
  • Eraslan, L. (2005). Öğretmenlik Mesleğine Girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Yönteminin Değerlendirilmesi, http:/www.insanbilimleri.com.
  • Hembree, R. (I 990). "Nature Effects and Relief of Mathematics Anxiety", Journal of Research Mathematics Education, 21(l): 33-46.
  • Küçükahmet, L. (1995). Öğretim Ilke ve Yöntemleri, Gazi Büro Kitabevi, (6. Baskı), Ankara.
  • Odiorne, S. G. (1979). MBC II A System of Managerial Leadership Betment.
  • Tan, H. (1989). "Türk Eğitiminde Kalite Sorunu" M.Ü. Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul.
  • Ulusoy, A. ve Diğerleri, (2004). Gelişim ve Öğrenme, Anı yayınları, (3. Baskı), Ankara.
  • Ziedner, M.(I991). "Statistic and Mathematics Anxiety in Social Science Students: Some İnteresting Parallels", British Journal Psychology, 61: 319-328.
Year 2005, Issue: 11, 304 - 315, 04.12.2010

Abstract

References

  • Can, A. ; Tekarslan, E. (1996). İşletmeler İçin Davranış Bilimleri, Avcı Yayın, (2. Baskı), Istanbul.
  • Castetter, B. W. (1986). Administering School Personal, New York.
  • Cüceloğlu, O. (2004). İnsan ve Davranişı, Remzi Kitabevi, (13. Baskı), Istanbul.
  • D'Ailly, H. ve Bergening (I 992). "Mathematics Anxiety and Mathematics" Advoidance Behaviour: A Validation Study of rvo MARS Factor-Derived Scales", Educational and Psychological Measurement, 52: 369-377.
  • Eraslan, L. (2005). Öğretmenlik Mesleğine Girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Yönteminin Değerlendirilmesi, http:/www.insanbilimleri.com.
  • Hembree, R. (I 990). "Nature Effects and Relief of Mathematics Anxiety", Journal of Research Mathematics Education, 21(l): 33-46.
  • Küçükahmet, L. (1995). Öğretim Ilke ve Yöntemleri, Gazi Büro Kitabevi, (6. Baskı), Ankara.
  • Odiorne, S. G. (1979). MBC II A System of Managerial Leadership Betment.
  • Tan, H. (1989). "Türk Eğitiminde Kalite Sorunu" M.Ü. Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul.
  • Ulusoy, A. ve Diğerleri, (2004). Gelişim ve Öğrenme, Anı yayınları, (3. Baskı), Ankara.
  • Ziedner, M.(I991). "Statistic and Mathematics Anxiety in Social Science Students: Some İnteresting Parallels", British Journal Psychology, 61: 319-328.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Mücahit Dilekmen This is me

M. Hanifi Ercoşkun This is me

Ahmet Nalçacı This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2005 Issue: 11

Cite

APA Dilekmen, M., Ercoşkun, M. H., & Nalçacı, A. (2010). ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKADEMİK VE KPSS BAŞARILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(11), 304-315.