Bu çalışmada yüksek öğretim kurumlarında Termodinamik içerikli
olarak okutulmakta olan Kimya derslerinde öğretimi güç bir kavram olarak
dikkat çeken entropi kavramıyla ilgili düzenlemelere ve açıklamalara yer
verilmiştir. Entropi kavramı günümüze kadar sistemlerin düzensizliğinin bir
ölçüsü olarak öğretilmiş ve bu yaklaşım da öğrenci anlayışlarının,
çevresindeki olayların, bir kaosun parçasıymış gibi gelişmesine neden
olmuştur Doğal yaşamla ilgili izlenimleri mükemmel bir düzen unsuru
taşımasına rağmen öğrendiklerinin bu durumla çelişiyor gözükmesi
entropinin tanımdan öteye öğrenci hayatına yansımamasına neden
olmaktadır. Bu çalışmayla entropiye ilişkin çeşitli ipuçları sunarak
entropiyi öğretmenlerin bile anlatmaktan çekindikleri bir konu olmaktan
çıkarmak amaçlanmaktadır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 11 |