Ana dili öğretimi, ulus olma iddiasında olan her organize topluluk için
yaşamsal bir anlam taşımaktadır. Günümüzde gelişmişlik ölçüsünün temel
belirleyicilerinin başında ana dili eğitimi ve buna bağlı olarak okur-yazar kimliğine
sahip aydınlar yetiştirmek gelmektedir. Ancak bu konuda ülkemizde eğitimin ilk
kademesinden yüksek öğretime kadar yıldan yıla gözle görülür bir gerileme dikkati
çekmektedir. Sorun ve çözüm yolları, konunun uzmanlarınca farklı platformlarda
gündeme getirilmesine rağmen, henüz öncelikler konusunda ortak bir görüş
belirlenememiş/ulusal uzlaşma sağlanamamıştır.
Bu hususta başta öğretmen yetiştiren eğitim kurumlarımız olmak üzere
eğitimin çeşitli kademedeki birimlerinden ve doğal olarak Türkçe bilinci ile yetişmiş
idealist öğretmenlerden görsel ve yazılı basına, gönüllü kuruluşlara kadar pek çok
kuruma görev ve sorumluluk düşmektedir. Sözünü ettiğimiz bu hedefe ulaşmak,
öncelikle ilköğretimden başlayarak çocuklara okuma alışkanlığı kazandırmak ve bu
yoldaki engelleri ortadan kaldırmak, okumaya ve yazmaya dayalı uygulamalı
çalışmalara öncelik vermek, öğrencilere eğitimin her kademesinde ana dili bilinci
kazandırmakla gerçekleşecektir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 12 |