Bir bilgi kuramı olan yapılandırmacılık günümüz öğretbilim yapıtlarında
çokça yer bulan bir öğrenim anlayışıdır. Etkin, yönlendirici, nitelikli öğrenciden
yola çıkan yapılandırmacı anlayış bu yönüyle davranışçılıktan ayrılır ve öğretmen
odaklı anlayıştan kopar. Bu araştırmanın ereği, yapılandırmacılığı davranışçılık ve
bilişsellik gibi diğer öğrenim kuramlarıyla karşılaştırarak ayrıntılı ve özlü bir
biçimde ortaya koymak, bundan öğrenim ve ders ortamları için sonuçlar
çıkarmaktır. Bu çalışmanın çerçevesi içinde öğretim ve öğrenim süreçleri
davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı bakış açılarından ele alınmakta,
yorumlanmakta ve ortaya konulmakta, ayrıca öğretmen-öğrenci ilişkisi yeni
paradigma temelinde betimlenmektedir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 12 |