BibTex RIS Cite
Year 2005, Issue: 12, 269 - 288, 04.12.2010

Abstract

Bir bilgi kuramı olan yapılandırmacılık günümüz öğretbilim yapıtlarında
çokça yer bulan bir öğrenim anlayışıdır. Etkin, yönlendirici, nitelikli öğrenciden
yola çıkan yapılandırmacı anlayış bu yönüyle davranışçılıktan ayrılır ve öğretmen
odaklı anlayıştan kopar. Bu araştırmanın ereği, yapılandırmacılığı davranışçılık ve
bilişsellik gibi diğer öğrenim kuramlarıyla karşılaştırarak ayrıntılı ve özlü bir
biçimde ortaya koymak, bundan öğrenim ve ders ortamları için sonuçlar
çıkarmaktır. Bu çalışmanın çerçevesi içinde öğretim ve öğrenim süreçleri
davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı bakış açılarından ele alınmakta,
yorumlanmakta ve ortaya konulmakta, ayrıca öğretmen-öğrenci ilişkisi yeni
paradigma temelinde betimlenmektedir.

Year 2005, Issue: 12, 269 - 288, 04.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Özcan Erişek This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2005 Issue: 12

Cite

APA Erişek, Ö. (2010). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(12), 269-288.