BibTex RIS Cite

İŞİTME ENGELLİ ÖĞRENCİLERDE SOSYAL FAALİYETLERİN MATEMATİK BAŞARISINDAKİ ETKİLERİ

Year 2006, Issue: 13, 148 - 153, 04.12.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı işitme engelli öğrencilerde kitap okuma, masa tenisi oynama
ve atletizm gibi sosyal faaliyetlerin matematik başarısına etkisini araştırmaktır.
Araştırmanın örneklemı'ni 2005-2006 öğretim yılında Erzurum işitme engelliler meslek
lisesi 9. sınıfında okuyan 10 öğrenci oluşturmaktadır. Bir dönem boyunca bu sosyal
faaliyetler düzenli olarak yaptırılmış, dönem sonunda deney ve kontrol grubuna zorluk
derecesi aynı olan 10'ar tane açık uçlu sorudan oluşan test uygulanmıştır. Elde edilen
veriler SPSS programında ANOVA yöntemi ile incelenmiştir. Bulgular işitme engelli
öğrencilerin Öğrenme sürecine sosyal faaliyetler dahil edildiğinde, öğrenmeye daha fazla
motive olma, kendine güvenme, derse katılma, eğlenme ve dersi sevme gibi olumlu
tutumlar geliştirerek, matematik derslerinde daha başarılı olduklarını göstermiştir.

Year 2006, Issue: 13, 148 - 153, 04.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Gülay Tarakçı This is me

Neslihan Kaplan This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2006 Issue: 13

Cite

APA Tarakçı, G., & Kaplan, N. (2010). İŞİTME ENGELLİ ÖĞRENCİLERDE SOSYAL FAALİYETLERİN MATEMATİK BAŞARISINDAKİ ETKİLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 148-153.