Bakanlığın belirlemiş olduğu ilköğretim okul yöneticiliği görev tanımları ve alan
yazındaki okul yöneticiliği görev yeterliklerinin okul yöneticileri tarafından ne derece
taşındığını belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada, ankete dayalı betimsel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın ömeklemini 2004-2005 öğretim yılında Elazığ, Malatya,
Adıyaman ve Bingöl illerinde görev yapan 128 ilköğretim denetçisi oluşturmaktadır. Anket
yoluyla elde edilen veriler, varyans analizi ve t testi yöntemleri kullanılarak analiz edilip
yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; ilköğretim okul yöneticilerinin genel olarak
yöneticilik özelliklerini yansıttıkları, bunun yanında modem liderlik davranışlarının
birçoğunu yansıtmadıkları sonucu elde edilmiştir. Bu bağlamda okul yöneticilerinin
yetersiz oldukları alanlar dikkatle irdelenerek, hizmet içi eğitim programlarıyla gelişimsel
ihtiyaçları karşılanmalıdır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 13 |