BibTex RIS Cite

COĞRAFYA EĞİTİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN DERSİN HEDEFLERİNE ULAŞMA DÜZEYİNE ETKİSİ

Year 2006, Issue: 13, 261 - 270, 04.12.2010

Abstract

Bilişim çağının hızla geliştiği ve bilginin kısa sürede büyük gelişmeler kaydettiği
günümüzde, öğretim etkinliklerinin klasik yöntemlerle sürdürülmesi uygun değildir.
Doğanın tasviri ve doğa ile insan arasındaki etkileşimi konu alan Coğrafya dersinin
bilgisayar destekli öğretim metoduyla öğretilmesi, modem eğitim anlayışında etkili
yansımalar yapacağı düşünülmektedir.
Bu araştırmada Coğrafya dersinde; dersin amaçlarını, içeriğini ve değerlendirme
etkinliklerini daha işlevsel bir duruma getiren ve öğretmene yardımcı bir teknik araç olarak
bilgisayar destekli eğitim yönteminin, dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkileri
belirlenmeye çalışılmıştır. D. Ü., Siirt Eğitim Fakültesi İlköğretim sınıf öğretmenliği
programına kayıtlı toplam 70 öğrenci, deney ve kontrol grupları olarak belirlenmiştir.
Oluşturulan bilgisayar yazılımları ile coğrafyaya giriş dersi kapsamındaki "Yeryüzü
Şekilleri" ünitesi deney grubunda bilgisayar destekli olarak, kontrol grubunda ise düz
anlatım yöntemi şeklinde işlenmiştir. Kontrol ve deney gruplarına ön test ve son test
uygulanmış, sonuçlar betimsel istatistik "t testi" ve yüzdelik ile analiz edilmiştir.

Year 2006, Issue: 13, 261 - 270, 04.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Nurettin Özgen This is me

Ramazan Özbek This is me

H. Coşkun Çelik This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2006 Issue: 13

Cite

APA Özgen, N., Özbek, R., & Çelik, H. C. (2010). COĞRAFYA EĞİTİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN DERSİN HEDEFLERİNE ULAŞMA DÜZEYİNE ETKİSİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 261-270.