Bu çalışmada, biyoloji öğretmeni yetiştiren kurumların öğretim programlarının
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini alan ve meslek bilgisi derslerini
yürüten öğretim elemanları { 26 kişi) ile Eğitim Fakültelerinin yürüttüğü tezsiz yüksek
lisans programına katılan biyoloji öğrencileri (3,5+1,5 ve 4+1,5) (93 kişi) oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplamak için anket ve mülakat teknikleri kullanılmıştır. Uygulanan anket
Likert tipi 53 madde içermektedir. Veriler SPSS 12.0 paket programı yardımıyla analiz
edilmiştir. Çalışmada, biyoloji programının öğelerine ilişkin görüşlerin genelinde öğretim
elemanlarının öğrencilere göre daha olumlu tutum içerisinde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca,
düz anlatım gibi klasik yöntemlerin, keşif gibi bilimsel yöntemlere göre daha da çok, yazılı
sınav tekniklerinin proje ve ödev gibi tekniklere göre daha az kullanıldığı görülmüştür.
Biyoloji iyileştirilmesine yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 13 |