Eğitim ve öğrenimdeki yeni yaklaşımlar bilim adamlarının eğitim ile ilgili
çalışmalarda kullandıkları yöntem ve davranışlarla uyum içerisindedir. Yeni öğretim
yaklaşımlarında Öğretmen öğrencileri kendi düşünce modeli içine hapsetmemeli, kendisi
öğrencinin düşünme ve öğrenme sistemine girmeli ve öğrenciyi bilimsel yönteme
yönlendirmelidir. Bir eğitim programının amaçlarına ulaşması öğrenme ve öğretme
süreçlerinin rasgele olarak değil, bilimsel araştırma bulgularına göre düzenlenmesine
bağlıdır, Bu doğrultuda gerçekleştirilen çalışmalar arasında işbirliğine dayalı öğrenme
çalışmaları Önemli bir yer tutmaktadır. Bu noktada, işbirliğine dayalı öğrenme ile ilgili bazı
açıklamalara yer vermekte yarar görülmektedir. Bu çalışmada işbirlikçi öğrenme
yönteminin ; akademik başarı, sosyal beceri kazandırma, psikolojik fayda ve ölçme -
değerlendirme süreçlerine katkıları üzerinde durulmuştur.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 13 |