Eğitim uzun bir sürece sahiptir. Bu yüzden dünyadaki çoğu toplum, eğitim
problemleriyle yüz yüze gelmektedir. Bu problemlerden biri de, eğitimin ahlaki ve
etiksel boyutu ile yakından ilgilidir.
Eğitimde etik, öncelikle ele alınması gereken bir konudur. Eğitim insanı yaşamı
boyunca etkilemeye ve bir şekle sokmaya çalışır. Fakat etik, insanın Ne yapmalıyım?
Nasıl yaşamalıyım ? sorularına verme ye çalıştığı yanıttır. Eğitim ve etik arasında bu
anlamda zorunlu bir ilişki vardır. Etik, öğretmenler tarafından kullanılan yöntem ve
tekniklerle yakından ilgilenir. Aynı zamanda öğretmenler tarafından kullanılan
yöntem ve teknikler, öğrencilerin bilgi, beceri 71e tutumlarım da etkiler. Bununla
beraber, bir öğretmen bu yöntem ve teknikleri nerede, ne zaman, nasıl ve ne için
kullanacağını iyi bilmelidir.
Eğitim bilimi ve etik disiplinin temeli insandır. Bu, eğitim ve etiği birbirine
yaklaştırır. Bu yüzden etik, eğitimin her kademesine müdahale edebilir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 14 |