BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2006, Issue: 14, 241 - 257, 04.12.2010

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim sosyal bilgiler öğretmen adaylarının
demokratik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesidir.
Araştırmada, 2005-2006 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir
Eğitim Fakültesi İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim
gören 294 öğretmen adayı örneklem grubuna alınmıştır.
Veri toplamak için, Gözütok (1995) tarafından geliştirilen "demokratik tutum
ölçeği" ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi Z'c van/ans
analizi kullanılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının
cinsiyet açısından değişkenlik gösterdiği saptanmıştır. Öğrenim şekli, sınıf, tercih
sırası, anne ve babanın öğrenim durumuna göre ise değişkenlik bulunamamıştır.

Year 2006, Issue: 14, 241 - 257, 04.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Ahmet Nalçacı This is me

M. Hanifi Ercoşkun This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2006 Issue: 14

Cite

APA Nalçacı, A., & Ercoşkun, M. H. (2010). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 241-257.