BibTex RIS Cite

OSMANLI DEVLETİ İLKÖĞRETİM OKULLARI TARİH MÜFREDAT PROGRAMLARI - TARİH ÖĞRETİM USULLERİ

Year 2006, Issue: 14, 333 - 346, 04.12.2010

Abstract

Bu çalışmada; Osmanlı Devleti ilköğretim okulları (Sıbyan - Rüşdiye
Mektepleri) ndaki Tarih eğitimi - Müfredat programları - Tarih öğretim yöntemleri
incelenmeye çalışıldı. Moderinite ile eğilim programları arasına giren Tarih dersinin
1869 Maarif - i Umumiye Nizamnamesiyle Osmanlı müfredat programları arasına da
girdiği,Osmanlı Devleti'nin kuruluşu , padişahlar ve dönemleri olayları peygamberler
tarihi, İlk İslam ve Türk Devletleri gibi konuların öğretilmeye çalışıldığı bunların
nasıl öğretileceğinin Türkiye'nin ilköğretim metodu kitabı "Rehnüma-yı Muallimin"
(Öğretmenlerin Rehberi) de nasıl yer aldığı analiz edildi. Tarih öğretiminde getirilen
yeni öğretim yöntemleri ve materyallerin (Harita -Yer Küre ) Osmanlı mekteplerine
yerleşmesinden sonra bunların Osmanlı Eğitim Sistemi'nin gelişmesinde rol oynadığı
ve öğrencilerin imparatorluğa bakış açısını değiştirdiği anlaşılmaktadır.

Year 2006, Issue: 14, 333 - 346, 04.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

İbrahim Caner Türk This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2006 Issue: 14

Cite

APA Türk, İ. C. (2010). OSMANLI DEVLETİ İLKÖĞRETİM OKULLARI TARİH MÜFREDAT PROGRAMLARI - TARİH ÖĞRETİM USULLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 333-346.