Çeşitli nedenlerden dolayı bir arada yaşamak durumunda olan insanlar arasında
olumlu ilişkilerin gelişmesi bir toplumda karşılıklı hoşgörü, denge ve uyumun sağlanması
açısından önem taşımaktadır. Bunun gerçekleşebilmesi için farklı insanların birbirlerine
karşı gösterecekleri anlayış, hoşgörü ve başkalarının farklılıklannı kabul etme temelinde
bir toplumsal yapıya gereksinim vardır. Böylesi bir toplumsal yapıyı oluşturan bireylerin
yetiştirilmesi için örneğin farklı ülkelerin ve kültürlerinin tanıtılması gereklidir. Bu
nedenle okul öncesi dönemden başlayarak çocuklara diğer ülkelerin çeşitli özelliklerinin ve
kültürlerinin tanıtıldığı eğitim programlan hazırlanmalıdır. Bu görüşlerden hareketle,
araştırmada Mısır ülkesinin çeşitli nitelikleri ve kültürü ile ele alınıp incelendiği bir
kültürler arası öğrenme programının etkililiği deneysel bir çalışma ile test edilmiştir.
Çalışmada aynı anaokulunun birbirine paralel iki ayrı sınıfına devam eden, 5-6 yaş
çocuklarından oluşan 15 er kişilik bir deney ve bir de kontrol grubundan, deney grubuna,
hazırlanan program uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları hem öğretmenlerin hem de
çocukların kendilerini değerlendirmelerine göre, deney grubu lehine farklılık olduğunu
ortaya koymuştur.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 15 |