Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin istenmeyen davranışlara ilişkin
yeterliliklerini bazı değişkenlere göre ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini 2006-
2007 Eğitim-Öğretim Yılı Erzurum il merkezinde görev yapan sınıf öğretmenleri
oluşturmaktadır.
Araştırma için ilk önce literatür taraması yapılmıştır. Uzman görüşlerinden ve
yapılmış araştırmaların bilgi toplama ölçeklerinden yararlanılarak bir anket formu
hazırlanmıştır. Öğretmenler ankette yer alan maddelere ilişkin cevaplarını "Evet,
Kısmen, Hayır" kategorilerinden birisini işaretleyerek belirlemişlerdir. Veriler frekans
(f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( x ) ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonunda, öğretmen görüşleri arasında mesleki kıdeme, son bitirilen
alana ve hizmet içi eğitim kurslarına katılma durumuna göre anlamlı farklılıklara
ulaşılmıştır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 15 |