BibTex RIS Cite

ERZURUM'DAKİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA ALANINA YÖNELİK ÖZ YETERLİK SEVİYELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2007, Issue: 15, 201 - 221, 04.12.2010

Abstract

Bu çalışma, Erzurum'daki sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya ile
ilgili öz yeterlikleri konusunda genel bir değerlendirme yaparak, çeşitli değişkenler
açısından ortaya çıkabilecek farklılaşmaları tespit etme amacına yönelik olarak
hazırlanmıştır.
Çalışmada, veri toplama aracı olarak, Karadeniz (2005) tarafından geliştirilmiş
olan "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Coğrafya Alanına İlişkin Öz Yeterlik
İnancı" adlı 19 maddelik ölçek kullanılmıştır. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir
Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği son smıf öğrencisi olan 60'i kız 98'i
erkek toplam 158 öğretmen adayına uygulanan ölçekten elde edilen bulgulara dayalı
olarak; öğretmen adaylarının coğrafya alanındaki genel öz yeterlik durumları ile söz
konusu genel durumun bazı değişkenler etkisiyle gösterdiği değişimlerin
yorumlanmasına gayret edilmiştir.

Year 2007, Issue: 15, 201 - 221, 04.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Ogün Coşkun This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2007 Issue: 15

Cite

APA Coşkun, O. (2010). ERZURUM’DAKİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA ALANINA YÖNELİK ÖZ YETERLİK SEVİYELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(15), 201-221.