BibTex RIS Cite

SINIF İÇİ İLETİŞİMDE ÖĞRETMENİN ROLÜ

Year 2007, Issue: 16, 1 - 14, 04.12.2010

Abstract

Doğuştan iletişim kurma becerisine sahip olan insan, iletişim için gerek sözlü
gerek sözsüz birçok yöntem kullanmıştır. Hangi yöntemle olursa olsun iletişim insan
için kaçınılmazdır. Hiç konuşmayan bir insan bile karşıdaki kişiye sözsüz bir mesaj
vermektedir. Hayatın her alanında kurulan başarılı iletişim, bireyin hem sosyal hem de
psikolojik yönünü olumlu bir şekilde etkiler.
Eğitim de, iletişimin önemli ve gerekli olduğu alanlardan biridir. Günümüzde
eğitim ve öğretim etkinliklerinde hedeflenen başarı, öğretmenin iletişim becerilerinde
ortaya koyacağı başarıya bağlıdır. Öğretmenin mesleği gereği iyi bir iletişimci olması
ve kendini bu konuda geliştirmesi gerekmektedir. Toplum sağlığı ve kişilerin kendini
yetiştirmeleri açısından önemli olan eğitimin daha verimli gerçekleşmesi için
öğretmenin ilk olarak yapması gereken öğrencileriyle iyi bir iletişim kurmasıdır. İyi bir
iletişim öğrenciyi bilgi alış verişine, düşüncelerini paylaşmaya, toplumsallaşmaya ve
olumlu bir kişilik geliştirmeye hazırlar.
Bu çalışmanın amacı öğretmenlik mesleği için önemli olan iletişimde,
öğretmenin dikkat etmesi gereken hususları bir araya toplayıp bir bütün halinde
sunmak, eğitimde iletişimin önemini vurgulamak ve etkili iletişim için çeşitli önerilerde
bulunmaktır.

Year 2007, Issue: 16, 1 - 14, 04.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

A. Osman Engin This is me

Solmaz Aydın This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2007 Issue: 16

Cite

APA Engin, A. O., & Aydın, S. (2010). SINIF İÇİ İLETİŞİMDE ÖĞRETMENİN ROLÜ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(16), 1-14.