Bu araştırmanın temel amacı YÖK'ün 2006-2007 eğitim-öğretim yılında,
Türkiye'deki bütün Eğitim Fakülteleri'nin lisans programında uygulamaya koyduğu
ve zorunlu ders olarak okutacağı -Fakültemizde seçmeli ders olarak okuttuğumuz-
Bilimsel Araştırma Yöntemleri (BAY) dersinin daha etkin, öğrenci-merkezli ve işlevsel
öğretilebilmesi için dikkate alınması gereken noktaları açıklamaktır. Bu yeni noktalar
şunlardır: a) BAY dersinde öğrencilere, araştırmacı-öğretmen anlayışının
benimsetilmesi, b) BAY dersinin bütün konuları, sadece nitel ve nicel araştırma
yaklaşımları açısından değil, eğitim-öğretim açısından da açıklanması ve
örneklendirilmesi ve c) BAY ile Ölçme ve Değerlendirme (ÖD) dersinin birbiriyle
uyumlu halde öğretilmesi gerekir. Çalışma ayrıca, anket yoluyla öğrencilerden
toplanan verinin analizini, yorumunu ve araştırmacının önerilerini sunmaktadır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2010 |
Submission Date | December 4, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 16 |