BibTex RIS Cite

DİL, DÜŞÜNCE VE DİL ÖĞRETİMİ EKSENİNDE METAFOR

Year 2007, Issue: 16, 234 - 246, 04.12.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı zihinsel bir kavram olan metaforun dil, düşünce ve dil
Öğretimindeki yerini irdelemektir. Zira metafor, uzun yıllar, yaygın bir anlayışla
sadece edebiyatın bir unsuru, dildeki süslü ve ağdalı anlatımın bir parçası olarak
görülmüştür. Ancak son yıllarda metaforun kavramsal bir olgu olduğu gerek dilin
gerekse düşünce dünyasının önemli bir ürünü, bu yönüyle de metaforun sırf edebi ve
süslü bir dil tarzı olmakla kalmayıp, bilinçli veya değil günlük hayatımızın da düşünsel
ve dilsel bazda önemli bir parçası olduğu üzerinde durulmuştur. Bu anlamda, metafor
kavramı gitgide artan bir ilgiyle, dilbilim, felsefe, sanat, politika, psikoloji ve
nihayetinde dil ve dil öğretimi gibi birçok bilimsel disiplinin de çalışma alanına
girmiştir.

Year 2007, Issue: 16, 234 - 246, 04.12.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Oktay Yağız This is me

Kemalettin Yiğiter This is me

Publication Date December 4, 2010
Submission Date December 4, 2010
Published in Issue Year 2007 Issue: 16

Cite

APA Yağız, O., & Yiğiter, K. (2010). DİL, DÜŞÜNCE VE DİL ÖĞRETİMİ EKSENİNDE METAFOR. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(16), 234-246.