BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA DURUMLARI: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ / READING ASPECTS OF TEACHER CANDIDATES: ATATÜRK UNIVERSITY SAMPLE

Year 2009, Issue: 19, - , 27.01.2013

Abstract


Okuma alışkanlığının kazandırılmasında dil eğitimi verecek öğretmen adaylarına büyük sorumluluk 
düşmektedir. Çünkü bu öğretmen adayları okuma ile ilgili kazandıkları ve geliştirdikleri 
yetenekleri, ileride, okul öncesi dönemden ilköğretimin sonuna kadar kritik dönem olarak 
adlandırabileceğimiz süreçte karşılaştıkları öğrencilere vermeye çalışacaklardır. Bu çalışmada, 
Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe, Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenliği 
Programlarında öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencilerinin okuma ile ilgili tutum ve görüşleri 
belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre okuma alışkanlığının  bu  öğretmen adaylarında 
yeterince gelişmediği ortaya çıkmıştır. Bu alışkanlığın kazandırılmasında öğrencilerin okudukları 
programın, öğretim şeklinin, gelir düzeylerinin ve cinsiyetlerinin etkileri ortaya konulmuştur. Ana 
dili eğitimi verecek olan öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları çeşitli etkinliklerle istenilen 
düzeye çıkarılmalıdır.
Anahtar Sözcükler: Türkçe Eğitimi, Okuma Eğitimi, Okuma Alışkanlığı, Öğretmen Adayları


In gaining  the  reading  habit,  the  candidate  teachers  who  are  going to

perform the language teaching share the big part of the responsibility. Because these candidates, 
who had and improved these abilities for themselves about reading during a process where they 
received from their pre- school term to the end of training process, which we consider as a 
critical process, are going to try to share with the students with whom they will meet in the 
future. In this study, it has been aimed at finding out the attitudes and thoughts of the students 
attending to Atatürk University’s departments of Turkish, Early Childhood Education and Primary 
Teacher Training. According to the study results; it has been found out that the reading habit has 
not developed enough in these students. In gaining this habit, departments to which students 
attend, the teaching pattern, income level, and their sexes’ influence have been displayed. The 
would- be teachers of the native language; the candidate teachers’ reading habit should be 
increased to an expected level through some activities.


Key  Words:  Turkish  Education,  Reading  Training,  Reading  Habit, Candidate Teacher

Year 2009, Issue: 19, - , 27.01.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Yrd.dr.abdullah Şahin This is me

Oğuzhan Sevim This is me

Bahadır Gücüyeter This is me

Esin Şahin This is me

Publication Date January 27, 2013
Submission Date January 27, 2013
Published in Issue Year 2009 Issue: 19

Cite

APA Şahin, Y., Sevim, O., Gücüyeter, B., Şahin, E. (2013). ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA DURUMLARI: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ / READING ASPECTS OF TEACHER CANDIDATES: ATATÜRK UNIVERSITY SAMPLE. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(19).