Çalışmamızda Fransızca’yı ele aldığımız bu makale aracılığıyla, yabancı dil öğrenim/öğretiminde tiyatrosallığın ne anlam taşıdığını, pekçok boyutta ortaya koymaya çalıştık. Öncelikle şu sorulara yanıt bulmaya çalıştık: Neden tiyatrosallığı kullanmalı, onu diğer öğrenim/öğretim tekniklerinden ayıran nedir ve yabancı dil olarak Fransızca’nın öğretimine katkıları nelerdir ? Daha sonra, daha çok uygulamaya dönük bir başka bölümde, yabancı dil olarak Fransızca öğretim dersi için tiyatrosallığın kullanımına dayalı örnek bir izlence düzenleyerek yabancı dil sınıfında uygulanabilir tiyatro tekniklerini sunmaya çalıştık. Kuşkusuz böylesi bir kullanım örnekçesinin amacı kesin bir ders örneği empoze etmek değil, dil öğretmenlerine öğrenenlerin yaşı, dilsel ve iletişimsel düzey ve gereksinimlerine göre değişebilen her zaman kullanıp geliştirebilecekleri bir bakış açısı sunmaktır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 27, 2013 |
Submission Date | January 27, 2013 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 19 |