BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM II. KADEME TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMADAKİ ETKİLİLİĞİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ / THE ASSESSMENT OF EFFECTIVENESS OF THE APPLICATION OF TURKISH EDUCATION PROGRAM IN ACCORDANCE WITH THE TURKISH TEACHERS

Year 2012, Issue: 24, - , 03.01.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim II. kademe Türkçe öğretim programının içeriği ve işlevselliğini öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı ve görüşme yöntemi kullanılmıştır. Kayseri’de görev yapan 10 Türkçe öğretmeni amaçlı ve kümeleme yöntemiyle çalışma grubu olarak seçilmiştir. Kişisel bilgilerle ilgili verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel yöntem; görüşme soruları ile elde edilen verilerin analizinde ise, nitel araştırma veri analiz yöntemlerinden içerik analiz kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, Türkçe öğretmenlerine göre program etkinlikler, kazanımlar, önerilen ölçme ve değerlendirme uygulamaları, temel dil becerileri ve dil bilgisi kazandırma açılarından yeterli ve olumlu bulunmuştur.

Anahtar Kelimeler: Türkçe Öğretim Programı, etkinlik, kazanım, öğretmen görüşü.

 

The purpose of this research, to assessment of effectiveness of the application of Turkish education program in accordance with the Turkish teachers. In this study, interviewing and monitoring methods within the framework of qualitative research were used. Ten Turkish teachers were chosen for the purpose and the method of clustering as a working group. Descriptive statistical method was used the data analysis about Personal information. The data obtained from the interviewing forms were analyzed through content analysis. The results of this study, the program was found positive and adequate in terms of activities, acquisitions, scale and assessment practices, and basic language skills and grammar by the Turkish teachers.

Keywords: Turkish Education Program, activity, acquisition, teacher conviction.

Year 2012, Issue: 24, - , 03.01.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Göçer

Publication Date January 3, 2013
Submission Date January 3, 2013
Published in Issue Year 2012 Issue: 24

Cite

APA Göçer, A. (2013). İLKÖĞRETİM II. KADEME TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMADAKİ ETKİLİLİĞİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ / THE ASSESSMENT OF EFFECTIVENESS OF THE APPLICATION OF TURKISH EDUCATION PROGRAM IN ACCORDANCE WITH THE TURKISH TEACHERS. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(24).