Bu çalışmada yabancı dil eğitiminde kullanılan iletişim araçları görsel, işitsel ve görsel-işitsel olmak üzere üç başlık altında incelenmiştir. Söz konusu iletişim araçlarının yabancı dil eğitiminde nasıl kullanıldığı ve ne gibi faydalarının olduğu bilimsel literatürün ışığında irdelenmiştir. İlk olarak görsel, ardından işitsel ve son olarak da görsel-işitsel iletişim araçlarını tanıtılmış ve örneklerle ne gibi faydalarının olduğu göz önüne serilmiştir. Yapılan karşılaştırmanın ardından görsel-işitsel iletişim araçlarını kullanmanın gerek öğretmen gerekse öğrenci açısından birçok duyu organını etkilemesi dolayısıyla daha faydalı olduğu sonucu ortaya çıkarılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil Eğitiminde İletişim Araçları, Yabancı Dil Eğitiminde Görsel Araçlar, Yabancı Dil Eğitiminde İşitsel Araçlar, Yabancı Dil Eğitiminde Görsel-İşitsel Araçlar
This study investigates means of communication used in foreign language education as three branches: visual, auditory and audiovisual. How these means of communication are used in foreign language education and what the advantages of them are studied scientifically. Firstly, visual then, auditory and lastly audiovisual means of communication are explained and advantages of them are flaunted with examples. After the comparison, it is concluded that audiovisual means of communication is more useful for both the teacher and the student because it addresses a lot of sensory organs.
Keyword: Means of communication in foreign language education, Visual means in foreign language education, Auditory means in foreign language education, Audiovisual means in foreign language education
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2013 |
Submission Date | January 3, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 24 |