Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin, derişim, basınç ve sıcaklığın dengeye etkisine yönelik kavramsal anlayışlarının belirlenmesi ve bu anlayışlar doğrultusunda bir kavram analizinin yapılması amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemi Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 36 üçüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışmada öncelikle her biri iki kısımdan oluşan üç adet soru kullanılarak öğrencilerin konu ile ilgili anlayışları belirlenmiştir.Sorulara verilen yazılı cevaplar, öğrencilerin derişim, basınç ve sıcaklığın dengeye etkisini kavramsal olarak açıklayamadıklarını ve basitçe Le Chatelier prensibini kullanma eğiliminde olduklarını ortaya koymaktadır. Öğrencilerin anlayışları göz önünde bulundurularak bu konuda kavramsal öğrenmeyi kolaylaştırabilecek bir kavram analizi yapılmıştır.
Anahtar Sözcükler:Kimyasal denge, Le Chatelier prensibi, kavram analizi
Inthisstudy, it wasaimedtodeterminestudents’ conceptualunderstandingsabouttheeffectsof concentration, pressureandtemperature on equilibriumandtomake aconceptanalysis in thelight of theseunderstandings. Thesampleconsists of 36 thirdgradestudentsattendingDepatrment of ScienceEducation in Kazım Karabekir EducationFaculty in Atatürk University. Inthestudy, firstly, understandings of thestudents on thesubjectweredetyerminedbyusingthreequestionswhicheach has twoparts. Thewrittenresponsesshowthatstudentshavefailedtoconceptuallyexplaintheeffectsof concentration, pressureandtemperature on equilibriumandtheytendedtosimplyuse Le Chatelier’sprinciple. Takingintoaccountthestudents’ understandings, a conceptanalysiswascarriedouttofacilitateconceptuallearningaboutthesubject.
Keywords: Chemicalequilibrium, Le Chatelier’sprinciple,conceptanalysis
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2013 |
Submission Date | January 3, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 24 |