Abstract
Yazılı anlatım becerisi, yabancı dil öğretimindeki dört temel beceriden
birisi olarak kabul edildiği sürece dil öğretim programlarındaki vazgeçilmez
yerini koruyacaktır. Dil bir iletişim aracıdır, bu nedenle onu hem sözlü hem de
yazılı iletişim aracı olarak öğretmek/öğrenmek gerekmektedir. Öğrencilerin sözlü
ifade kadar, yazılı ifade becerilerinin gelişmesi de önem arzetmektedir. Yazma
becerisini geliştirmeye yönelik olarak farklı stratejiler izlenebilir. Bu çalışmada
yazılı anlatım becerisinin geliştirilmesine yönelik bilişsel yaklaşımlar ele alınmış
ve ne tür sınıf içi etkinliklere yer verilebileceği konusu irdelenmiştir. Zira
öğrencilerin yazılı anlatım becerisini geliştirmek ve yazılı iletişim performansını
artırmak, gerçekleştirilecek sınıf içi etkinlikleriyle yakından ilintilidir. Yazılı
anlatım bağlamında öğrenciler, farklı alanlarda ve konularda kendilerini ifade
edebilmelidirler. Söz konıusu dersin içeriği, öğrencileri her türlü yazılı iletişimi
başarıyla gerçekleştirebilecek ve çeşitli alanlarda metinler üreterek onların
yaratıcılıklarını geliştirecek şekilde düzenlenmelidir.
Anahtar Sözcükler: Yazılı anlatım, Yazma etkinliği, Yazılı iletişim, Yazılı
yaratıcılık, Yazılı ürün, Yazma becerisi.
As long as it is accepted as one of the four basic skills in
language teaching, writing skills will always save its place as an indispensable
part of language teaching programs. Language is a communication tool,
therefore, it is necessary to teach/learn it as a tool which is both verbal and
communicational. The improvement of students’ writing skills is also as
important as the improvement of speaking skills. To improve writing skills,
different strategies may be followed. In this study, cognitive approaches intended
to improve writing skills are dealt, and the issue of what kind of class activities
can take place is covered, because the improvement of students’ writing skills
and increase in their written communication skills are directly related to the class
activities to be done. In the concept of writing skills, students should be able to
express themselves in different areas and different subjects. The content of this
course should be designed in a way that students can easily achieve every kind of
written communication and that will improve their creativity by producing texts
on different areas.
Key Words: Written expression, writing effectiveness, written
communication, creative writing, written products, writing skills