BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ZORUNLU EĞİTİM KAPSAMINA ALINMASINA İLİŞKİN YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ / AN ANALYSIS OF EDUCATION ADMINISTRATORS’ VIEWS ON INCORPORATING PRESCHOOL EDUCATİON WİTHİN COMPULSORY EDUCATİON

Year 2012, Issue: 25, - , 26.04.2013

Abstract

Bu araştırma, okul öncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına alınması
hakkında yönetici görüşlerini ortaya koymak amacıyla planlanmıştır.
Araştırmanın katılımcıları İstanbul ili; Kadıköy, Ümraniye, Maltepe, Kartal,
Fatih, Beşiktaş ve Bakırköy ilçeleri milli eğitim müdürlüklerine bağlı ilköğretim
okulları bünyesinde bulunan anasınıflarında, bağımsız ve özel okul öncesi eğitim
kurumlarında görev yapan 108 (75 erkek, 33 kadın ve 48 müdür, 60 müdür
yardımcısı) yöneticiden oluşturulmuştur. Nitel araştırma yöntemine uygun
planlanan araştırmanın verileri yapılandırılmış görüşme formu ile elde
edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz, yüzde ve frekans analizi teknikleri
kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre yöneticilerin okul öncesi
eğitimin zorunlu olması durumunda ortaya çıkacak yararlardan en fazla “Okul
öncesi eğitimden yararlanamayan çocuklar için fırsat eşitliği sağlar” görüşüne
katıldıkları görülmüştür. Okul öncesi eğitimin zorunlu olması halinde ortaya
çıkabilecek muhtemel sorunların neler olabileceği yönündeki yönetici görüşleri
incelendiğinde ise en fazla “Fiziksel alan yetersizliği” görüşünü ileri sürdükleri
görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, yönetim, zorunlu eğitim

This paper examines education administrators’ views on incorporating
preschool education within compulsory education. 108 education administrators
(75 men, 33 women, 48 preschool directors, 60 vice principals) serving at
independent preschools, private preschools, and nursery classes within primary
schools run by the National Education Directories of District at the following
managerial districts of Istanbul- Kadıköy, Ümraniye, Maltepe, Kartal, Fatih,
Beşiktaş and Bakırköy, were chosen to participate in the research. A structured
interview form was used to obtain the data used in this qualitative research.
Descriptive analysis, percentage analysis and frequency analysis techniques were
used in analysing the data. The research findings show that preschool principals
mostly take the view that if compulsory preschool education were to be
introduced, one of the resulting benefits would be the provision of equality of
opportunity for those children not currently receiving preschool education. The
analysis of preschool principals’ feedback on the probable problems that might
arise if compulsory pre-school education were to be introduced, established they
were mostly concerned about a lack of adequate physical space.
Key Words: Preschool, management, compulsory education

Year 2012, Issue: 25, - , 26.04.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Rengin Zembat This is me

Türker Sezer This is me

Sinan Koçyiğit This is me

Publication Date April 26, 2013
Submission Date April 26, 2013
Published in Issue Year 2012 Issue: 25

Cite

APA Zembat, R., Sezer, T., & Koçyiğit, S. (2013). OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ZORUNLU EĞİTİM KAPSAMINA ALINMASINA İLİŞKİN YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ / AN ANALYSIS OF EDUCATION ADMINISTRATORS’ VIEWS ON INCORPORATING PRESCHOOL EDUCATİON WİTHİN COMPULSORY EDUCATİON. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(25).