Bu araştırmanın amacı Kırgızistan’daki okul
yöneticilerinin öğretmenleri motive etme yöntemleri ve uygulanan motivasyon
türünün öğretmenlerin mesleki gelişimine katkılarına yönelik tutumları ve iş
doyumlarını incelemektir. Bu çalışmada ayrıca, öğretmenlerin motivasyon
düzeyleri ve mesleki gelişimlerinin cinsiyet, yaş ve kıdemlerine göre değişip
değişmediği de araştırılmaya çalışılmıştır.
Araştırmanın çalışma evrenini, Bişkek şehrinde bulunan 23 orta aöğretim
kurumunda görev yapan 69 ortaokul yöneticisi ve 322 öğretmen oluşturmaktadır.
Veriler öğretmenlerden anket ve yöneticilerden alınan görüşme formu yolu ile
betimsel tarama yöntemine dayalı olarak toplanmıştır. Kırgızistan’daki
orta öğretim yöneticilerinin öğretmenlerin mesleki gelişimini motive etme
yöntemleri ile ilgili yaş,
cinsiyet ve kıdem değişkenlerine yönelik
düşüncelerinde anlamlı farklılıklar
görülmemiştir. P>0.05. Yöneticilerin öğretmenlerin mesleki gelişimine önem verdikleri, etkin
ve üretken olabilmeleri için onları motive ettikleri, çalıştıkları okulda güven
verici atmosfer oluşturdukları, kişisel problemler ile yakından ilgilendikleri
görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2018 |
Submission Date | April 27, 2018 |
Acceptance Date | December 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 37 |